21 juni 2024

Wereld ALS dag

Vandaag, op Wereld ALS Dag, staan we stil bij alle mensen die getroffen zijn door Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS), een genadeloze en progressieve zenuw-spierziekte. Op deze dag vragen we aandacht voor de strijd tegen ALS en tonen we onze solidariteit met patiënten, hun families en vrienden.

💡 Wat is ALS? ALS is een ernstige aandoening van het zenuwstelsel waarbij de motorische zenuwcellen in de hersenen en het ruggenmerg geleidelijk afsterven. Dit leidt tot spierzwakte, verlamming en uiteindelijk verlies van spraak- en ademhalingsvermogen.

🤝 Hoe kun jij helpen?

• Doneer: Steun onderzoek naar behandelingen en een mogelijke genezing door te doneren aan organisaties zoals de Stichting ALS.
  • Deel: Verspreid bewustzijn door informatie over ALS te delen op sociale media met de hashtag #WereldALSDag.
  • Vrijwilliger: Meld je aan als vrijwilliger bij lokale evenementen of fondsenwervingsacties.

🧡 Laat je hart spreken en maak een verschil! Laten we vandaag onze krachten bundelen en een verschil maken in de levens van degenen die met ALS leven. Elke kleine bijdrage helpt. Samen kunnen we hopen op een toekomst zonder ALS.